woensdag 16 maart 2016

WoW. De tijd vliegt echt voorbij.

Wow. Wat is de tijd weer snel gegaan.
Het leek als de dag van gister dat ik m'n koffer had uitgepakt.
En nu zit alles in dozen. En wordt opgeslagen bij kiyoung in huis. Zo hoef ik geen overtollige bagage mee te nemen. Alleen heel wat trapflappen en banden die besteld zijn.

Alweer 2 en halve maand dat ik hier zit.
Morgen vertrek ik weer naar Nederland. Maar ja. Tijdelijk dan. Ik hoop in juli weer naar Korea te gaan. Ivm voorbereiding voor de trouwerij. Natuurlijk moeten er in Nederland ook de nodige voorbereidingen getroffen worden. Ivm het 2 e feest in september op Urk.

Ik heb ontzettend veel geleerd. Voornamelijk voor taichi. 2 loopvormen erbij. Dus daar kunnen we mee beginnen komende maandag. Ook is het de bedoeling voor de Urker taichiers om een examen af te leggen, van de geleerde loopvorm en voor de snelle leerlingen misschien wel de volgende loopvorm om daar ook een examen voor af te leggen.
Mijn certificaten worden op dit moment geregeld en geprint.. Een echt papiertje. Als zijnde examen certificaat.  Klinkt misschien niet zo bijzonder. Maar dat is het voor mij wel. Het is een hele prestatie die ik heb afgelegd. En ik ben trots op me zelf. Al zeg ik het zelf. Heel wat trainingsuren, zere en vermoeide benen. Opgezette knieën.
Waar tape al niet goed voor is. Alhoewel ik de laatste maand geen tape meer gebruikt heb... Dat is toch een teken dat m'n spieren etc sterker dan in het begin waren.

Naast alle trainingen heb ik natuurlijk ook genoten van al het lekkers wat hier allemaal is. Als ik alle foto's plaats zal het water jullie in de mond lopen. Dus ik zal er maar een paar plaatsen. Mochten jullie in de toekomst een bezoek aan Korea willen doen. Dan weten jullie wat je te wachten staat. 😄😄😄

Ik heb echt geweldig genoten. Op een paar momentjes na waarvan ik dacht. Ik kan niet meer.
Maar gewoon door gaan. En volhouden. Daar ben ik hier tenslotte voor, onder andere. Haha.

Ondertussen al een paar afscheids dinertjes en lunch gehad. Want iedereen waar ik mee train nodigt ons (master ko en Sehwan en mij) uit om te eten als zijnde afscheid en bedankjes omdat ik toch ook veel van hun geholpen heb met hun loopvorm. Ook al spreken ze bijna geen Engels (zeg maar helemaal niet) begrepen we elkaar toch een beetje. Een beetje met handen en voeten. En het Koreaans wat ik ondertussen heb geleerd uitoefenen.  Dan kom je al een heel eind.

Vanmiddag moest ik een lesje van Sehwan overnemen.
Het ging om een 8 jarig jongetje. Dus een energieke les met veel plezier gedaan.
Ook hier ging de communicatie niet zo heel goed. Maar voorbeeld doet volgen zeggen ze dan toch.

En nu is het wachten op het komende diner. Op het menu staat kalbi. Hmmmmm heerlijk. Voor de gene onder ons die weten wat het is, loopt vast het water in de mond. En voor degene die t niet weten.
Het zijn gemarineerde beef ribs. Met een zalige marinade die het vlees super mals maakt. Die wordt gegrild op een bbq die in de tafel is ingebouwd.
En die wordt natuurlijk in combinatie gegeten met verschillende bijgerechtjes en rijst of ijsnoodels. (Ijskoude noodels met licht bevroren bouillon) met ei en komkommer. Heerlijk. Gewoon heerlijk.

Dan vanavond de laatste 2 trainingen. Laatste taichi les en om de dag af te sluiten nog een hapkido les.
Morgen ochtend m'n "huisje" schoonmaken. En dan lunchen en rond de klok van 4 uur richting het vliegveld. Waar ik om 7 uur (Koreaanse avond tijd, Nederlandse tijd 11 uur sochtends) hoop te vertrekken.
De tussenstop is wederom in China. Deze keer in Beijing. Daar vandaan vertrek ik rond 1 uur snachts (2 uur Koreaanse tijd s nachts, 6 uur savonds Nederlandse tijd) ook daar tussen verschild een uur. T is 2 uurtjes vliegen maar toch een uur tijdsverschil. 😓 Zucht.
Als alles goed gaat land ik vrijdag ochtend rond de klok van 5 uur in Nederland.
Het is lekker dat ik de nacht in ga. Zo heb ik misschien nog een beetje slaap.

Maar goed. Dat komt allemaal morgen. Vandaag nog uitermate genieten van de mensen om me heen en van het lekkere eten.

Ik zou zeggen. See you soon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten