zondag 18 januari 2015

2 e week alweer bijna voorbij.

En daar zijn we weer. De 3 e week nadert alweer. 
Wat gaat de tijd ook vlug. 
Mijn dagen zijn gevuld met trainen. Dus daar hoef ik niet veel over te vertellen. 

De Taichi lessen gaan zeer goed. 
Een ding kan ik je vertellen. Je krijgt er hele goeie beenspieren van. 
Man man. Als je er net mee begint. Oef. Dan trillen je benen als een gek als je aan t oefenen bent. 
Maar ook dat gaat over. Na 2 weken trillen mijn benen niet meer. 

Gister met Sehwan z'n Taichi vrienden de dag doorgebracht. 
We gingen China town weer bezoeken. Met daarbij ook een bezoek aan een Chinees restaurant. Wat ik er van kon opmaken was. Dat dit restaurant speciaal werd en wordt bezocht om z'n noodles and bean sauce. 
Toen hebben we Walmido onveilig gemaakt. Een amusement park aan de kade. Niet zo heel groot. Maar het was super gezellig. 
Ook nog een klein prijsje gewonnen met ballonnen kapot gooien met dartpijltjes. Geweldig. 

Nu al 2 zondagen doorgebracht in een Koreaanse kerk. Het gaat er zoveel anders dan het bij ons in de kerk. 
De dienst duurt vrij kort. Maar ja omdat het in het Koreaans is (En ik niet meer Koreaans versta dan een paar woordjes) lijkt het heel lang te duren. 
Na de dienst met z'n allen eten. Geweldig. 
Ik hoefde de 2 e dienst niet mee. En in plaats daar van ging ik helpen om voor morgen dingen klaar te zetten. Een soort van vrouwenochtend. 

Ik was wederom uitgenodigd om bij m'n nieuwe vriendin thuis te eten. En vorige week was dat omdat haar vader jarig was. En vandaag. Nou ja gewoon zomaar. 
Dit keer was het nog lekkerder dan vorige week.  Samgyeopsal-gui  삼겹살구이

In de basis. Gegrilde speklapjes met sla, speciale dipsaus, kimchi, daikon en paddenstoelen. Daar maak je een envelopje van. En je propt t gewoon in een keer in je mond. Gewoon meedoen zoals iedereen hier eet. (Behalve het smakken, dat wordt m voor mij niet.) 

Nou. Ik zou zeggen. Dat was het wel weer eventjes. Zoals ik al zei. Ik zal geen eindeloze trainingsverhalen vertellen. 
Binnenkort meer. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten