dinsdag 19 januari 2016

Brrrrrrrrrrrrrrr

WoW. De Koreaanse winter is begonnen. Vandaag is het -12 maar gevoelstemperatuur -22 want er staat een harde ijskoude wind. 
Dikke termo legging onder de spijkerbroek en Taichi pak. 3 lagen of soms 4. 
Gelukkig kan ik als ik thuis in m'n knusse appartementje ben lekker warm worden. 

Vandaag waren we uitgenodigd voor de lunch door een Tai chi leerling van Sehwan. 
Dus hup in de auto en naar een bbq restaurant. Schaar koken. Waar de Koreanen bekend om staan. Het vlees als het bijna gaar is met de schaar knippen in de gewenste stukjes / stukken. 
Wederom Samgyeopsal. Dit is echt een favoriet van mij. En wat hoort daar natuurlijk bij. Ijskoude noodles. Hmmmmmm heerlijk. Kun je me voor wakker maken 


De trainingen vorderen gestaag. 
In minder dan 2 weken tijd zit ik al op nummer 60 v d oude loopvorm. WoW. Heb ik soms tijd over hahahaha. 
Nog maar 15 stuks en dan kan en mag ik eindelijk beginnen met zwaard. 
De trainingen zijn erg zwaar. Maar wat wil je ook. 
Diep diep diep en nog eens diep. 
Er staat jullie straks wat te wachten. Dat wordt bovenbeenspieren trainen. 

Elke dag 2 tot 3 x de boomstand van 10 min. En als ik in Seoul train dan zijn de 10 min 13 min. 
En geloof me. Als je door de grootmaster goed gezet wordt dan begint alles te trillen. 
Dan gaan we verder met de basis, (silk reeling) daarna stuk of 3 à 4 x de 19 loopvorm. En daarna is het tijd voor de oude loopvorm. (75 delig) en zo gaat dat elke dag anderhalf tot 2 uur per keer door. 
En in seoul is het 4 tot 5 uur. Met tussendoor wel even tijd om je benen bij te laten komen. 

Elke dag weer nieuwe bewegingen erbij. Vandaag kwam het moeilijkste gedeelte. En dan merk je dat je benen toch nog niet zo sterk zijn als dat je dacht. Maar daar kan ik op trainen. Daar moet ik op trainen. Want Sehwan neemt geen genoegen met normaal. Nee. Ik moet de moeilijke manier onder de knie krijgen en daar ben ik het helemaal mee eens..

Gelukkig heb ik nog genoeg tape ( vandaag binnengekomen. €10,- in totaal goedkoper dan in Nederland. Doos van 6 stuk. Super) 
Allemaal kleurtjes. Ben straks een kleuren monster hahahaha 
Zie je het al voor je? Blauw, zwart, geel, groen, wit, roze, oranje. 

Ik kan dus weer een tijdje vooruit. Vooral omdat ik m'n schouder 2 x in de week moet tapen, anders komt t niet goed. Misschien moet ik die toch iets minder gaan gebruiken. En misschien als ik vrije tijd heb, ook echt vrije tijd nemen. 
Ik doe er geen abnormaal gekke dingen mee. Minder dan thuis, maar anders. En dat moet denk ik nog even wennen. Zo voelt t in iedergeval wel. 

Voor de rest. Oh ja. Dagelijks Koreaanse les, sommige zinnen snap ik al gewoon helemaal. En kan er zelfs op antwoorden. Zo zie je maar als je er dagelijks mee bezig bent leer je t ook sneller..

Zondag onder het trainen in Seoul een mooie verrassing. Iemand kon me helpen om teaching experience op te doen. Hij is Koreaans en freelance Engelse leraar. 
Hij wist nog wel 3 dames die Engels willen leren. Toppie. Toch weer een extra zak centje. 
En nog een business kaart van iemand gekregen. Hij en z'n vrouw willen graag Engels leren. Want ze werken allebei voor een buitenlands bedrijf.  Al is het maar 3 of 4 uurtjes in de week het is toch weer een ervaring erbij. Immers. 
Nog even wachten op de definitieve beslissingen. 

dat wordt goed m'n best doen. Misschien komt er zo nog meer op m'n pad. 

Flink goed m'n Koreaans opschroeven. Dan kom je hier absoluut al heeeeeeel ver. 
Gaat helemaal goed komen. 

Ik zal zo weer richting de dojang. 2 en les van vandaag. En numme 3 er gelijk achteraan. 

Tot de volgende blog. Xxx 

Foto impressie van de oude loopvorm 

Brrrrrrrr koud. 

Heerlijke lunch. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten