maandag 25 januari 2016

Maand

En ja hoor. Ik maar denken dat de ziekte me ook deze keer zou overslaan. Maar nee hoor. 
Daar zit ik dan al vanaf zondag middag. Misselijk, hoofdpijn, koorts, duiziligheid, noem alles maar op. 
M'n fruit was op. Dus hoogste tijd om naar de supermarkt te gaan. Dik aan gekleed. Want er ligt wederom sneeuw. De temperaturen klimmen langzaam maar zeker een beetje op. Zondag was het de koudste dag tot nu toe. -16 
Bananen en kiwi's en sapjes ingeslagen.  Kan dus weer een dag of wat vooruit. Hoop t natuurlijk niet. 
Want v d week zou ik de old form helemaal onder de knie moeten hebben. 
Maar dat moet dan nog maar even wachten. 
Zo schieten m'n Nederlandse medicijnen ook snel op. 

Kleine update over de trainingen. 

Afgelopen woensdag was de gezamenlijke training.  
De les bestond uit zelfverdeding, en wel het uit balans brengen van je tegenstander. En daarna een kickass techniek er op los te laten. Alles werd uit de kast gehaald. En er zijn flink wat foto's gemaakt. 

De les werd afgesloten met een half uurtje trappen. Dit keer stonden er 3 trappen centraal. 
Side kick 
Roundhouse 
Spinningheel 
De laatste mijn persoonlijk favoriet. 
Er werd uitgelegd hoe belangrijk het is om je standbeen goed in te draaien. En natuurlijk de impact van je trap. Als je dat allemaal onder de knie hebt, heb je een geweldige trap. 

Na de les was het mijn beurt om de jongens en mijzelf natuurlijk op een rondje drinken uit de supermarkt te trakteren. 
Daarna ging ieder z'n eigen weg in de kou terug naar huis. 

Donderdag ben met filmpjes maken voor Klaas. Tai chi filmpjes om wel te verstaan. Want soms heb je wat extra hulp nodig als je iemands lessen overneemt. 

S avonds naar Seoul om daar weer te trainen onder Sehwan grootmeester. 
Wordt je even in de juiste diepe houdingen gedrukt. Letterlijk. 

Ook hier zijn weer aardig wat foto's van gemaakt. 
Tussendoor nog wat gegeten. Moest weer kimbap maken van Sehwan. Want de meesters vonden m'n kimbap vorig Pé week overheerlijk. Tuna and cheese. De meest lekkerste combinatie ever. 

Na een flink aantal uren getraind te hebben was het weer tijd om de bus terug naar huis te pakken. 
Deze is stukken makkelijker dan de Subway. En sneller ook. Geen overstappen. En de stop. Cityhall en nog geen 5 min lopen en ik ben thuis. Hoe makkelijk wil je het hebben. 

Vrijdag weer een lekkere trainingsdag. 
En zaterdag was het rustdag. Sehwan was niet lekker. En tijd om de zere beenspieren wat rust te geven. 
S avonds was het meeting time met kiyoung en z'n beste vriend. Het eten voor deze avond was. Pigfeet. Jokbal 
Ik weet het het klinkt raar en misschien zelfs wel vies. Maar ik moet eerlijk zijn. Het was wel vet maar erg mals. Het zag er niet zo smakelijk uit. Maar het heeft zeker gesmaakt. 
Iets wat Nederlanders niet zo snel bij de kost eten. 
Helaas geen foto van genomen. Maar het leek sprekend op het plaatje wat ik op internet vond. 
Zondag naar de kerk geweest. 
Ook de 2e worship bijgewoond. Stond wat meer in het teken voor de jongeren. En er werd mooie christelijke muziek gezongen en gespeeld. Een beetje zoals de opwekkingsdiensten op Urk maar toch weer anders. 

Op het grote scherm kan iedereen alles mee zingen. 
Zelfs ik krijg de nummers al onder de knie. Ook al zijn de teksten in het Koreaans. De melodie is bekent. Dus ook de nummers. 
In de ochtend dienst zijn de liederen ook in het Koreaans. Maar met Engelse ondertiteling. Kan dan dus gewoon in het Engels mee zingen. 

Die rest v d dag niet veel meer gedaan dan liggen en slapen want na de kerk begon de ellende. Denk toch iets verkeerds gegeten ofzo. Wat het allemaal trickerde. 

Maar goed. Ik krijg nu meer dan genoeg slaap, en vitamientjes genoeg. Zal zo even een lekker schaaltje klaar maken voor me. 
Hopen dat ik morgen weer aan de bak kan. Want dit is ook niks hoor. :-( 

Ondertussen leer ik wel Koreaans v d tv. Sommige bekende Engelse films zoals pus in boots is in het Koreaans. En v d maandag was Frozen in het Koreaans. Was natuurlijk wel even wennen. Maar als je die taal dagelijks hoort krijg je aardig wat woorden / zinnen onder de knie. 

Nou. Dat was het dan wel weer. Op naar de volgende keer. 
Tot de volgende blog. 
Xxx
 De boomstand werd even goed behandeld. 
 Stap voor stap de volgende motions kunnen leren. 
Jokbal 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten